De kenmerken van een goede webhoster

De kenmerken van een goede webhoster

Tegenwoordig zijn er legio aan keuzes als het aankomt op webhosters. In principe doen ze allemaal hetzelfde werk maar de een is toch beter dan de ander en dit blijkt vaak uit een goede helpdesk service. Vaak heeft een webhoster een uitgebreid vraag en antwoord kennisbank, waar je al veel antwoorden kunt vinden. Je komt echter altijd wel problemen tegen die niet opgelost kunnen worden met een blog. Hiervoor is een helpdesk om je verder te helpen.

Altijd bereikbaar

Niet iedereen heeft evenveel verstand van webhosting en alle technische zaken die daarbij komen kijken. Hierdoor is het handig dat de webhoster altijd bereikbaar is voor de klant die vragen heeft. Daarnaast moeten de vragen op een zeer laagdrempelige manier beantwoord kunnen worden zonder dat er veel vakjargon gebruikt wordt. Dit heeft te maken met het feit dat niet iedereen op hetzelfde kennisniveau zit wat het hosting en website technologie betreft.

Zelfbeheer

Een goede webhoster heeft een duidelijk en gemakkelijk te bedienen beheer waarbij je de touwtjes in eigen hand hebt. Zo kun je gemakkelijk aanpassingen doorvoeren zonder dat je al te veel kennis van het hosten zelf nodig hebt. Tevens heeft een goede webhoster een website live in no time. Dit betekent dat het snel en gemakkelijk moet zijn om zelf een website op te zetten met bijvoorbeeld WordPress, Joomla en Magento. Dit zijn vrij simpele CMS-systemen waarmee je vrij gemakkelijk een website maakt.

Meest gestelde vragen kennisbank

Zoals al eerder aangegeven heeft een goede webhoster een goede en duidelijke vraag en antwoord kennisbank waar veel problemen staan uitgelegd en hoe deze opgelost dienen te worden. Belangrijk bij een schriftelijke oplossing bieden is het duidelijk en stap voor stap uitleggen van de stappen die genomen moeten worden. Alleen zo kunnen ook mensen die weinig tot geen verstand van zaken hebben ook een probleem zelf oplossen, zodat ze niet naar de helpdesk hoeven te bellen. Om snel een antwoord op jouw vraag te kunnen vinden is het noodzakelijk dat de webhoster een goed zoeksysteem heeft waarbij het onderwerp waar jij een antwoord op zoekt snel gevonden kan worden. Zo hoef je niet het hele internet af te struinen om een goed antwoord te vinden op jouw vraag. Mocht het antwoord alsnog niet gevonden worden, moet de helpdesk goed bereikbaar zijn zonder minuten in de wachtrij te moeten wachten.

Kortom, wil je zelf een website gaan opzetten en ben je op zoek naar een goede webhoster. Let dan vooral op deze genoemde zaken, zodat je snel en gemakkelijk hulp kunt zoeken en vinden wanneer je dit nodig hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *